Canadian TV, Computing and Home Theatre Forums banner
1,561 - 1,580 of 1,607 Posts
Oké, voel me een hiel omdat ik het ijs niet heb weggekrabd en dan terugkom om te testen voordat ik me zorgen maak, maar het leek eerlijk gezegd niet veel.

Ik haalde mijn dakrechter tevoorschijn, voegde de verlenger toe en schraapte voorzichtig het ijs van de schotel zelf en tikte vervolgens voorzichtig op de kabels waar ze zijn aangesloten, omdat ze ook bevroren waren.

kwam terug en zaten op 90+ signaal op zowel 91 als 82

Mijn externe harde schijf lijkt kapot te zijn op een van mijn 6131's -- hij heeft 6+ jaar goed gedraaid.

Kan iemand een goede vervanging aanbevelen (ik wil graag een schijf van 2 TB) die aan de vereiste specificaties voldoet?

Een link naar het exacte product zou geweldig zijn, zelfs als deze per pm wordt verzonden.

Misschien iets dat ik gemakkelijk op Amazon kan bestellen.

Voor waarschijnlijk minder of evenveel geld kunt u een Western Digital Gold-serie 2T kopen met een externe 3,5-inch behuizing van Vantec. Dan weet u dat u het beste heeft. Met wat u gelinkt heeft, weet niemand welk merk de HD is, om nog maar te zwijgen van het feit dat niet al dit soort externe schijven met een Sat RX zullen werken.

Ontvanger schakelt aan en uit.

Ik heb geprobeerd te zoeken of dit al eerder aan de orde is geweest, maar ik kwam niets tegen. Ik heb problemen met een 6131-ontvanger die de stroom aan en uit schakelt. Ik weet dat het binnenkomende signaal goed is, want mijn andere ontvanger (3100) werkt prima op beide kabels die het huis binnenkomen. Beide kabels die vanuit de schotel het huis binnenkomen, hebben één kant van elke LNB die een SW21-schakelaar voedt. Ik krijg groen voor beide satellieten in de systeeminformatie en 100% voor mijn signaalsterkte. De kabels die het huis binnenkomen zijn 75' lang. Ik heb de 6131-ontvanger aangesloten op mijn tv voordat de kabels waren aangelegd en heb toegang gekregen tot de ontvanger- en smartchipnummers om hem op mijn account te activeren. Maar toen ik de satellietkabel aansloot nadat deze was geïnstalleerd, bleef hij daar gewoon staan met het aan- en uitgaan van het stroomlampje. Er is een klein verschil in de helderheid van het scherm op de tv tussen wanneer de ontvanger aan en uit staat, je kunt het scherm bekijken en een kleine flits en verandering in helderheid zien wanneer hij aan of uit gaat, maar verder niets. Ik heb geprobeerd hem ongeveer 20 minuten aangesloten te laten staan voor het geval hij iets moest doen, zonder verandering. De aan/uit-knop ingedrukt houden om een reset te proberen, doet niets. Ik heb deze ontvanger gebruikt gekocht, dus ik kan niet zeggen dat hij niet beschadigd is, behalve dat hij prima leek te werken totdat ik de satellietkabel aansloot.

Had hetzelfde probleem met mijn tv, maar ontdekte dat toen de batterijen in de afstandsbediening moesten worden vervangen, mijn tv steeds aan en uit ging totdat ik de batterijen verving. Dus probeer dat eens, misschien is het hetzelfde als mijn tv had.

Gloednieuwe batterijen in de afstandsbediening en hij werkt prima met de andere ontvanger, maar ik heb ze toch vervangen nadat ik uw suggestie had gelezen, alleen om dat definitief als het probleem uit te sluiten. Geen verandering. Bedankt voor de suggestie!

Toen je de info van de ontvanger en de smartchip controleerde, heb je toevallig de softwareversie van de ontvanger genoteerd?
Ik vraag me af of je ontvanger probeert een nieuwe software-download van de satelliet te halen, mogelijk is hij oud, omdat hij tweedehands bij je is gekomen...
Ik zou geen idee hebben wat als nieuw en wat als oud wordt beschouwd, maar misschien kan iemand anders met dezelfde ontvanger die momenteel werkt, het je vertellen?

Ik denk dat ik hem misschien de nacht aan de satelliet laat zitten en kijk of hij uiteindelijk in de ochtend opstart?

Foutcode 005

Ik heb onlangs mijn Bell 6131-ontvanger aangesloten en zodra de programmering was gedownload, verscheen er een scherm met de melding "uw smartcard heeft momenteel geen toestemming om dit programma te bekijken of te kopen. Wacht even of zet de zender hoger of lager. Hulp bij het oplossen van problemen? Bezoek: support.be.ca/TV

We hebben onze ontvanger de afgelopen maanden uitgeschakeld, omdat we wat renovaties hebben gehad, maar ik heb de ontvanger opnieuw gesynchroniseerd op de website en krijg nog steeds deze foutmelding. Wanneer ik op dit scherm kom, kan ik naar de instellingenpagina gaan en de instellingen wijzigen als dat nodig is, maar op het voorbeeld scherm aan de zijkant kan ik het geluid horen, maar ik krijg geen beeld. Als ik terug wil naar volledig scherm, krijg ik de foutmelding. Ideeën waarom ik dit niet kan oplossen?

Bedankt bij voorbaat

Hallo, ik heb wat hulp nodig met betrekking tot de compatibiliteit van mijn 6131 Bell Satellite HDTV-ontvanger met mijn Sony 4K uhdtv-model XBR A9G (2019). Ik heb allerlei door Sony voorgestelde procedures geprobeerd, maar kan de 6131 niet bedienen met de Sony-afstandsbediening (rmf-tx600u).

De 6131 is via HDMI aangesloten op de tv en wordt herkend tijdens de installatie, inclusief het modelnummer 6131 en de Bell Satellite-provider, maar daar houdt het op... geen zenderwijzigingen of andere elementen van de ontvanger zoals "menu" of "zendergids" etc. Dus ik moet de Bell-afstandsbediening gebruiken om van tv-zender te veranderen en de stroom aan te zetten... en de tv-afstandsbediening voor alle dingen die op de tv worden aangeboden.

Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat de 2 eenheden compatibel zijn en kan wijzen op aanwijzingen waarom ik geen verbinding kan maken.

Bedankt.

Dus je probeert de SONY-afstandsbediening te gebruiken om de Bell Satellite Receiver te bedienen? Alleen omdat je dat niet aan de praat krijgt, wil nog niet zeggen dat hij kapot is. Je Bell is waarschijnlijk niet compatibel met de Sony-afstandsbediening. Aan de andere kant KUN je de Bell-afstandsbediening gebruiken om je Bell-ontvanger te bedienen, en ter informatie, het werkt automatisch zo uit de doos, dit is hoe 95% van de bevolking hun satellietboxen bedient, met de meegeleverde afstandsbediening van de provider. Je hoeft niet met 2 afstandsbedieningen te zitten, je kunt ook dezelfde Bell-afstandsbediening gebruiken om je tv aan en uit te zetten en ook het volume van je tv te regelen. Dit is wat ik de afgelopen halve eeuw heb gedaan toen ik een 6131 had. Je hebt de Sony-afstandsbediening echt niet meer nodig, je moet er gewoon een gebruiken en de meeste mensen gebruiken liever de Bell-afstandsbediening.

Als je er echt op staat om de Sony-afstandsbediening te gebruiken, waarom bel je dan niet Sony en vraag je hun supportteam of deze compatibel is met Bell (of Echo Star of Dish Network), ze hebben waarschijnlijk dezelfde code, ze worden toch allemaal door hetzelfde bedrijf gemaakt.

Dus je probeert de SONY-afstandsbediening te gebruiken om de Bell Satellite Receiver te bedienen? Alleen omdat je dat niet aan de praat krijgt, wil nog niet zeggen dat hij kapot is. Je Bell is waarschijnlijk niet compatibel met de Sony-afstandsbediening. Aan de andere kant KUN je de Bell-afstandsbediening gebruiken om je Bell-ontvanger te bedienen, en ter informatie, het werkt automatisch zo uit de doos, zo bedient 95% van de bevolking hun satellietboxen, met de meegeleverde afstandsbediening van de provider. Je hoeft niet met 2 afstandsbedieningen te blijven zitten, je kunt ook dezelfde Bell-afstandsbediening gebruiken om je tv aan en uit te zetten en ook het volume van je tv te regelen. Dit is wat ik de afgelopen halve eeuw heb gedaan toen ik een 6131 had. Je hebt de Sony-afstandsbediening echt niet meer nodig, je moet er gewoon een gebruiken en de meeste mensen gebruiken liever de Bell-afstandsbediening.

Als je er echt op staat om de Sony-afstandsbediening te gebruiken, waarom bel je dan niet Sony en vraag je hun supportteam of deze compatibel is met Bell (of Echo Star of Dish Network), ze hebben waarschijnlijk dezelfde code, ze worden toch allemaal door hetzelfde bedrijf gemaakt.
Bedankt voor de reactie. Alles wat je hebt geschreven is waar en mijn Sony-afstandsbediening bediende in feite de 6131 tot ongeveer december 2020, toen ik vermoed dat een firmware-update (rond die tijd) naar de Sony A9G (Android tv) de mogelijkheid kan hebben beïnvloed. De Sony-afstandsbediening koppelt sindsdien/nu niet meer met de 6131.

Het installatieproces van de Sony-kabelbox herkent Bell als provider en het model 6131 in de installatieschermen, maar koppeling vindt niet plaats en daarom is geen kanaalwijziging toegestaan.

Ik heb natuurlijk met Sony te maken gehad en zoals vaak het geval is, schuiven ze de verantwoordelijkheid af op de andere leverancier! Een Sony-medewerker noemde een RF-instelling in de 6131 ... Ik heb geen idee waarom dit zo zou kunnen zijn, aangezien zowel de 6131- als de Sony-afstandsbediening IR zijn. Heb geen RF-verwijzing gevonden (behalve in de audio-instellingen) die niet wordt gebruikt.

De reden dat ik de Sony-afstandsbediening wil gebruiken, is vanwege toegang tot alle tv-gerichte slimme instellingen en apps die de 6131-afstandsbediening niet kon bedienen.

Ik blijf beide afstandsbedieningen gebruiken (geen probleem), maar het "ergert" me dat het ongeveer 6 maanden werkte (het koppelen) en toen poef!

1,561 - 1,580 of 1,607 Posts