Canadian TV, Computing and Home Theatre Forums banner

Bell TV 6131 Discussiedraad

4 reading
824K views 1.6K replies 414 participants last post by  beerfan  
#1 ·
Deze discussiethread is bedoeld voor eigenaren om de nieuwe ExpressVu 6131 HD-ontvanger te bespreken wanneer deze beschikbaar komt.

Alle berichten die bespreken wanneer deze beschikbaar komt of van NIET-eigenaren worden verwijderd en de poster krijgt een overtreding.

Nogmaals, deze thread is alleen voor EIGENAARS.

Voor niet-eigenaren die meer willen weten en de nieuwe ExpressVu 6131- of 9241-ontvangers willen bespreken, kunt u dit hier bespreken.

Bewerkt door 57 - 6131 Gebruikershandleiding:

http://support.bell.ca/_web/guides/tv/userguide/receiver/6131/6131_12_ch10_eng(en).pdf

#2 ·
Ik heb net een 6131 gekocht die ik op 31 januari zal ontvangen en activeren, dus ik zal binnenkort kunnen bijdragen.

Ik heb echter een vraag: heeft iemand informatie over welke externe harde schijven op de 6131 kunnen worden aangesloten? Om het even welke grootte, merk, model, RPM vereisten?

#4 ·
Ik heb echter een vraag: heeft iemand informatie over welke externe harde schijven (EHD's) op de 6131 kunnen worden aangesloten? Elke grootte, merk, model, RPM-vereisten?
Wat EHD's betreft, ik geloof dat er een draad is over info van EHD's die je kunt gebruiken.
Er was een draad hierover, gestart door hugh genaamd Bell TV External Hard Drive Facts maar het is weg. :confused:

#3 ·
Heb mijn 6131 afgelopen vrijdag opgehaald. Wilde niet rond gaan zoeken naar een 6141.

Wat betreft EHD, ik geloof dat er een draad is over info van EHD die je kunt gebruiken.

Samenvattend:

1 TB en kleiner.
Sata/IDE en elke snelheid is prima, ALLEEN 3,5 inch.
Elk merk HD is goed.
Elke behuizing zolang deze een voedingsadapter heeft.

EDIT:

Nou... de 6131 ervoer het groene pixelatieprobleem net als de 6141. Geweldig....
Net vanavond gebeurd (6 dagen bezit)

#5 ·
6131 Audioprobleem

Ik heb gisteren mijn oudere Bell 6000 vervangen door de gloednieuwe 6131 HD-ontvanger.

Ik gebruik de HDMI-uitgang pas als ik mijn geluidsverwerkingseenheid upgrade naar een compatibele HDMI-schakelaar. Ik gebruik momenteel component video en digitale optische uitgang voor geluid.

Ik heb een audio "pop" die optreedt en klinkt als een soort ontlading wanneer ik op de ontvanger van zenders schakel van reguliere stereo-uitzending naar een high-definition zender in de 800's die Dolby digital levert. De pop treedt op wanneer ik van niet-dolby naar HD dolby digital ga. Soms is de pop zacht en soms is hij veel luider en klikt hij twee keer.

Ik heb Bell gebeld en in eerste instantie zeiden ze dat dit NORMAAL was toen ik klaagde en zei dat dit niet bevredigend was, uiteindelijk boden ze me na 5 telefoontjes een omruiling aan. Ik weet niet zeker of ik hun tests nog een keer voor hen wil doen, aangezien ik een vergelijkbaar probleem in een andere kamer met mijn 9242 heb ervaren.

Ideeën of opmerkingen worden gewaardeerd.

Al

#7 ·
6131 "Groene pixelatie" probleem

Ik heb mijn Bell HD 6131 nog geen week. We keken gisteravond naar een HD-zender en plotseling vulde het hele scherm zich met "groene pixelatie". De enige manier om het probleem op te lossen was een stroomreset.

Ik belde Bell en ze informeerden me dat dit een gemeld probleem was waar ze aan werken en hopen binnen de volgende week een oplossing te hebben. Blijkbaar hebben verschillende mensen dit probleem gemeld en de enige tijdelijke manier om het op te lossen is een stroomreset door de aan/uit-knop ingedrukt te houden of de stekker uit het stopcontact te halen.

Ik heb ook matige tot luide knallen, zoals gemeld in een eerdere post, bij het schakelen tussen reguliere stereouitzendingen en dolby digital.

Ik ben grondig teleurgesteld over dit apparaat. Mijn eerdere 6000 van Bell gaf ons jarenlang voldoening. Het kan zijn dat dit probleem alleen betrekking heeft op de niet-PVR-eenheden, maar eerlijk gezegd vertrouw ik ze niet meer.

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost en dat anderen deze onderbreking niet ervaren.

#8 ·
Het "Green Screen" probleem is goed gedocumenteerd in dit forum en er zou binnen een week een nieuwe softwareversie moeten worden uitgerold.

Hoe heb je het gekraak op je 9242 "opgelost"?

#9 ·
6131 problemen

Ik kon de audiopop niet oplossen. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat ik de HDMI-kabel niet gebruik. Ik gebruik aparte audiofeeds en componentvideo....

Ik ben verrast dat deze nieuwe ontvanger dit ernstige probleem heeft met het "groene probleem".

Ik heb er geen vertrouwen in dat er snel software zal komen. Dit is me al eerder verteld door Bell en het heeft lang geduurd....

Weet iemand wanneer deze nieuwe software komt?

Al B

#12 ·
HDD wordt niet herkend

Ik heb mijn 6131 net geactiveerd. Er verscheen een bericht dat de PVR-functionaliteit is geïnstalleerd. Ik heb een 320 GB HDD aangesloten, ingeschakeld, 7200 RPM. Hij herkende hem niet. Geen optie om hem te formatteren. Er staat dat ik naar bell.ca/pvrmax moet gaan, maar ik kan daar niets vinden dat helpt.

Iemand ideeën?

Bedankt,
Tyler

#14 ·
Opnieuw opgestart, de harde schijf aangezet nadat deze klaar was, en nog steeds geen succes. Dezelfde melding over het bezoeken van bell.ca/pvrmax.

Het interessante is dat toen ik besloot de stroom naar de harde schijf uit te schakelen en het voor de nacht op te geven, er een bericht verscheen dat ik de schijf had losgekoppeld en dat de PVR opnieuw opgestart moest worden. Dus ik denk dat hij herkent dat hij is aangesloten, maar hij staat me niet toe er iets mee te doen.

#480 ·
Ga naar de BTV-website en synchroniseer uw ontvangers opnieuw. Als u dit eenmaal hebt gedaan, zou alles goed moeten zijn. Ik weet niet waarom, maar u moet dit soms doen om ze te laten werken.
Wat betekent "ontvangers opnieuw synchroniseren"???

#16 ·
6131 is vanavond weer overleden

2 dagen later bekeken we een HD-kanaal op de Bell 6131 en het scherm werd deze keer zwart en bevroor alle bedieningselementen... geen groene pixellering maar dezelfde resultaten in die zin dat de ontvanger niet werkte.

De stroom uitgeschakeld en de ontvanger gereset en beeld en geluid kwamen terug.

Belde Bell en ze gaan het probleem escaleren naar de netwerk afdeling die dit blijkbaar in twee dagen gaat oplossen.

Ik zal afwachten maar als het weer gebeurt, zal ik ze bellen. Ik heb nog nooit een gloednieuw stuk apparatuur gehad dat me zo erg heeft teleurgesteld als deze. IMHO moeten deze units uit hun winkels worden gehaald totdat ze het probleem hebben opgelost.

Al B

#17 ·
Heb net mijn 6131 geactiveerd.

Ik heb mijn dode 6100 vervangen.

Even ter info. Toen ik de 6131 voor het eerst aansloot, was de signaalsterkte slechts ongeveer 52% op 91. Het was genoeg om de ontvanger te laten downloaden en naar het geheugen te schrijven. (2700-ontvanger leest 93% op dezelfde kabel)

Gebeld om de ontvanger te activeren. "Waarom, ja, mijn signaalsterkte is uitstekend." Na de download, het schrijven naar het geheugen en de activering is het signaal 90%. Vreemd....

Heb nog geen HD of een harde schijf, dus daar kan ik geen commentaar op geven. Op zoek naar een goede deal voor een harde schijf.

Jeff

#18 ·
6131 patch toegepast....

Hoi,

Nadat ik vanmorgen met de technische ondersteuning van Bell had gesproken, vernam ik dat er gisteren een patch is toegepast op de 6131-ontvanger. De software zal nog steeds v165 weergeven, dus deze is niet veranderd, maar 's nachts of wanneer u uw ontvanger na 30 minuten uitschakelt, zou deze moeten worden toegepast.

Als u de patch of software wilt forceren om te worden bijgewerkt, gaat u naar menu/6/1/1 Punt schotel en verplaatst u de transponder naar 13. Als u uw ontvanger uitschakelt, wordt de update geforceerd als u deze 30 minuten uitlaat.

Ik wist pas vanmorgen dat de update was toegepast, maar gisteravond, toen we HD-kanalen iets meer dan 3 uur bekeken, deed de "groene" pixelvorming zich niet voor.

Hier is de hoop dat de patch werkt en dat er geen verdere groene problemen worden gemeld.

Bedankt
Al B

#19 · (Edited)
Ik heb mijn ontvanger meerdere keren opnieuw opgestart, ik heb hem opnieuw gesynchroniseerd vanaf de website en nog steeds geen herkenning van mijn harde schijf. Ik denk dat ik Bell moet bellen.

De HDD-box zegt USB 2.0, dus tenzij het niet klopt, is dat de enige reden die ik kan bedenken met betrekking tot de harde schijf. Zijn USB-kabels allemaal 2.0? Ik gebruik die uit de doos.

Tyler

Edit: Net de groene pixilatie gekregen na 15 minuten kijken. Deze ontvanger maakt me zeker niet blij.

#20 ·
6131 patch?

TJl,

Heeft u geprobeerd uw transponder op 13 te positioneren voordat u de ontvanger uitschakelde? Wacht 30 minuten. Dit zou het apparaat moeten dwingen om de herziene "patch" te installeren waarvan mij werd verteld dat deze de "groene pixelvorming" zou oplossen.

Ik heb gisteravond twee uur lang naar mijn tv gekeken en ik heb het groene pixelvormingsscherm niet gezien. Nog te vroeg om te zeggen of het eindelijk is opgelost, imho ....

Ik wacht tot het einde van de week.

#21 ·
Heb je geprobeerd je transponder op 13 te positioneren voordat je de ontvanger uitschakelde? Wacht 30 minuten. Dit zou het apparaat moeten dwingen om de herziene "patch" te installeren waarvan mij werd verteld dat deze de "groene pixelvorming" zou oplossen.
Het wijzigen van het transpondernummer op het signaalsterktescherm is slechts een diagnostisch hulpmiddel. Je "wijzigt" geen instellingen en gebruikt één TP boven een andere, het is alleen om die TP op dat scherm te controleren.

Zodra je afsluit of het apparaat uitschakelt, gaat de ontvanger naar de transponder die hij nodig heeft om te doen wat hij moet doen. Voorbeeld: als je naar kanaal 200 gaat, gaat hij naar Sat 91 TP 13. Hetzelfde geldt voor EPG- of firmware-updates.

Firmware wordt ook nooit gepatcht, maar er worden volledige releases verstuurd. Kortom, je hebt de huidige versie of je hebt hem niet. Je kunt een firmware-update niet "forceren", maar je kunt wel "toestaan" dat deze onder de juiste omstandigheden plaatsvindt.
Er staat hier wat goede gerelateerde info Info: Hoe Bell TV-ontvangers nieuwe firmware krijgen

#22 ·
6131 patch toegepast....

Dosborne,
Bedankt voor je commentaar. Ik herhaal alleen wat de servicetechnicus me heeft opgedragen te doen. Maar blijkbaar was zelfs in de thread waar je me naar verwees iemand anders deze info verteld. De technicus vermeldde ook tijdens ons gesprek dat hij een e-mail had ontvangen waarin stond dat er 's nachts een patch moest worden toegepast tijdens onderhoudstijden. Ik vind het moeilijk te geloven dat hij dit verzon, maar om eerlijk te zijn, kan alles bij Bell. Ze zijn zo inconsistent in hun uitspraken tijdens een telefoongesprek.
Mijn ontvanger heeft tot nu toe niet gereageerd, maar zoals ik al zei, ik ben er nog niet van overtuigd dat het probleem is opgelost. Ik ga wachten tot het einde van de week voordat ik tot deze conclusie kom.

Al B

#24 ·
Gebruiken de 6131/41-ontvangers een enkele kabelingang voor HD?
Ja, zowel de 6131 als de 6141 hebben een enkele kabelingang.

Als je zowel SD- als HD-programmering tegelijkertijd wilt, heb je twee kabels van je schotel nodig (één van elke LNB (91 & 82)) die naar een SW21-schakelaar gaan en vervolgens een enkele kabel van daar naar je ontvanger.

Als je meerdere ontvangers in je huis hebt, varieert je configuratie afhankelijk van je ontvangersituatie.

#25 ·
Ter verduidelijking: u hebt 1 regel per tuner nodig. In dit geval zijn de 6131/6141 single tuner-eenheden. Of u nu een SW21, SW44 of een andere geschikte switch gebruikt, is aan u, maar in wezen hebt u een apparaat nodig om de uitgangen van 2 LNB's te combineren. De verschillende switchtypes worden behandeld in sticky threads.

#202 ·
Ter verduidelijking, je hebt 1 lijn per tuner nodig. In dit geval zijn de 6131/6141 single tuner units. Of je een SW21, SW44 of een andere geschikte switch gebruikt, is aan jou, maar in wezen heb je een apparaat nodig om de uitgangen van 2 LNB's te combineren. De verschillende switchtypes worden behandeld in sticky threads.
Sluit gewoon de 6131 aan met een 1T harde schijf en beide werken goed, BEHALVE dat ik geen HD-kanalen kan krijgen. Ik heb een HD-schotel met een 9242, 5900, 4100 en 3100 ook aangesloten. De 4 lijnen van de schotel gaan naar een SW44 en dan gaat de Sat 82 lijn naar een Video Path Power Inverter. Wat heb ik nodig om zowel HD als SD naar de 6131 te krijgen?