Canadian TV, Computing and Home Theatre Forums banner
1,541 - 1,560 of 1,607 Posts
6131 ontbrekende Sat 82

Hallo, ik heb een probleem om mijn 6131 aan de praat te krijgen. Ik heb 3 keer de technische ondersteuning van Bell gebeld en ze hebben geen idee, dus ik hoop dat slimme mensen in dit forum kunnen helpen.

Ik heb onlangs een 6131 gekocht via Kijiji. Overgezet naar mijn account en opgestart zonder problemen, behalve dat Sat 82 niet wordt weergegeven op poort 2. Sat 91 wordt weergegeven als Groen en OK onder Poort 1 op de pagina Installatieoverzicht. Poort 2 toont Satelliet = X; Transponder = X. Status = Ontvangst geverifieerd en Switch = SW44. Al mijn 91 kanalen werken zonder problemen op deze box.

> Ik heb 4 andere ontvangers in huis en ze werken allemaal prima, ook als ik ze aansluit op de coaxkabel waarop deze ontvanger zich bevindt
> Signaalsterkte op zowel 91 als 82 is 90 tot 100% op alle ontvangers
> De betreffende 6131 is al meer dan 12 uur aangesloten
> Meerdere keren opnieuw opgestart (PWR ingedrukt gehouden tot het groene lampje uitging)
> Check Switch ongeveer 10 keer gedaan
> Fabrieksreset gedaan via het menu Systeeminstellingen
> Uitgetrokken en weer ingestoken
> Zowel online als met Bell Tech opnieuw gesynchroniseerd
> Ontvanger in een jute zak met een levende kip gestopt en 10 keer boven mijn hoofd gezwaaid

Wat ik vermoed dat de vorige eigenaar heeft gedaan: hij had deze box in zijn huisje waar hij een enkele LNB had gericht op 91. Hij deed een Check Switch en toen hij de melding kreeg "U lijkt minder satellieten te hebben dan u zou moeten hebben, klik op Annuleren om de huidige configuratie op te slaan", klikte hij in plaats daarvan op "Opslaan". Ik weet niet zeker of dit relevant is voor de discussie.

Begeleiding wordt gewaardeerd en hartelijk bedankt!

Hij had deze box in zijn huisje waar hij een enkele LNB had gericht op 91.
Daarom zou hij niet weten of de box defect was voor het ontvangen van 82. Een fabrieksreset en controle switch zouden elke opgeslagen configuratie van een eerdere controle switch moeten overschrijven. Het klinkt alsof alles wat mogelijk is, is gecontroleerd. Het is waarschijnlijk dat de ontvanger defect is. Misschien weet iemand hier nog iets anders dat geprobeerd kan worden. Het escaleren van het probleem naar een 2e level tech bij Bell kan helpen.

Heb je geprobeerd een checkschakelaar te gebruiken zonder coaxkabel aangesloten, en deze op te slaan, en dan een andere checkschakelaar te gebruiken met de coaxkabel aangesloten om te zien of hij de tweede satelliet oppikt?

Heb je een checkschakelaar geprobeerd zonder coaxkabel aangesloten, en deze opgeslagen, en dan een andere checkschakelaar gedaan met de coaxkabel aangesloten en gekeken of hij de tweede satelliet oppikt?
Briljant! Dat werkte absoluut.
> Coaxkabel losgekoppeld
> checkschakelaar gedaan
> Opgeslagen en opnieuw opgestart
> Checkschakelaar gedaan met coaxkabel weer aangesloten
> 82 kwam weer tevoorschijn!

Start opnieuw op en heb nu mijn TSN- en SportsNet HD-kanalen up and running!!

Bedankt!!!!

Trouwens - Bell-technici (in het callcenter op de Filippijnen, geloof ik) zeiden dat er niet zoiets bestond als Tier 2 Techs, maar ze konden wel een technicus naar mijn huis sturen voor $75!!!

Briljant! Dat werkte absoluut.
>Coax ontkoppeld
>schakelaar gecontroleerd
>Opgeslagen en opnieuw opgestart
>Schakelaar gecontroleerd met coax weer aangesloten
>82 kwam weer tevoorschijn!

Opnieuw opstarten en nu heb ik mijn TSN- en SportsNet HD-kanalen actief en draaiend!!

Bedankt!!!!

Trouwens - Bell-technici (in het callcenter op de Filippijnen, geloof ik) zeiden dat er niet zoiets bestond als Tier 2-technici, maar ze konden wel een technicus naar mijn huis sturen voor $75!!!
Fijn om te horen dat dit voor je werkte :)

Kan niet vergrendelen op Nimiq 82 voor 6131 HD-ontvanger

We hebben onlangs een 6131 HD-ontvanger gekocht en een Twin LNB gekocht waarvan ons werd verteld dat deze een interne schakelaar heeft.
We hebben alles aangesloten, maar we kunnen niet vergrendelen op Nimig 82, geen probleem om 91 te ontvangen (100% vergrendeld), 82 (96% niet vergrendeld) is er wel, maar we kunnen het niet vergrendelen.

Suggesties wat we verkeerd doen? Zouden we een slechte schakelaar kunnen hebben, we hebben nog nooit een LNB met een interne schakelaar gebruikt.

Daarna voert u de Check Switch uit zonder coaxkabel aangesloten en slaat u deze op wanneer deze mislukt, en dat zal gebeuren. Dit heeft tot gevolg dat de box wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Sluit vervolgens de coaxkabel aan en voer deze opnieuw uit.

We hebben slechts één ontvanger aangesloten op deze schotel.
Het signaal van 82 lijkt er te zijn, maar we kunnen het niet vergrendelen. We zullen proberen de LNB af te dekken en terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de switch opnieuw te controleren.
We hebben nog nooit een LNB met een switch gebruikt, zou het niet vergrendelen van 82 een defecte switch kunnen zijn?

Allan B
Om je eerdere vraag te beantwoorden over hoe je 5 ontvangers van een SW44 krijgt.
Ik heb onlangs een serviceoproep gedaan. De klant had 5 HD-ontvangers (zonder PVR) in gebruik met behulp van twee 2x4 multiswitches, aangesloten op een SW44. Eén uitgang van elke multiswitch was ook aangesloten op een SW21, waardoor er 5 HD-ontvangers waren.
Probleem was dat een van de 5 inkomende lijnen geen 82-signaal meer leverde op 4 afzonderlijke transponders. Ik heb dit probleem in 15 jaar dat ik dit doe nog nooit gezien. Het verwisselen van de ontvangers bevestigde een probleem op slechts één lijn.
Ik heb een tijdelijke lijn aangesloten vanaf de verdachte uitgang van de SW44 en bevestigde dat het probleem bij de SW44-schakelaar lag.
Om het probleem op te lossen, heb ik de oude apparatuur verwijderd en een nieuwe DPP Quad LNB en een DPP44-schakelaar geïnstalleerd.
De Switch-test testte de 5 ontvangers en alles werkte prima.

Allan B
Om je eerdere vraag te beantwoorden over hoe je 5 ontvangers van een SW44 krijgt.
Ik heb onlangs een servicebezoek gedaan. Klant had 5 HD (non-PVR) ontvangers in gebruik met behulp van twee 2x4 multiswitches, aangesloten op een SW44. Eén uitgang van elke multiswitch was ook aangesloten op een SW21, waardoor er 5 HD-ontvangers waren.
Dus er waren maar 4 ontvangers/tuners aangesloten op de SW44 en 1 aangesloten op een SW21?

Dus helaas, je hebt mijn vraag niet helemaal beantwoord, hè......lol

Hé jongens -- heb geen problemen gehad sinds het opnieuw monteren/richten en het veranderen van mijn switch naar een quad lnbf switch tot deze week.

Mijn signaalsterkte ging van 90+ op de meeste satt 82 transponders naar 50+ en hij vergrendelt helemaal niet op satt 91. Dit waren dezelfde symptomen die deze zomer opdoken en de serviceoproep veroorzaakten.

Klinkt dit alsof mijn nieuwe switch al kapot is of heeft de ijzel/winterweer in mijn deel van Ontario de zaken bedekt en het signaal beïnvloed? Zo ja, hoe lang dekt de serviceoproep van $75 die deze zomer is gedaan als garantie?

Het zou dinsdag op moeten warmen tot +5, dus hopelijk smelt de ijsafzetting op de schotel en lost dit probleem zich vanzelf op.

1,541 - 1,560 of 1,607 Posts