Canadian TV, Computing and Home Theatre Forums banner

Wątek dyskusji Bell TV 6131

4 reading
824K views 1.6K replies 414 participants last post by  beerfan  
#1 ·
Ten wątek dyskusyjny jest przeznaczony dla właścicieli, aby omówić nowy odbiornik HD ExpressVu 6131, gdy tylko będzie dostępny.

Wszelkie posty omawiające, kiedy będzie dostępny lub od NIE-właścicieli, zostaną usunięte, a autor otrzyma upomnienie.

Jeszcze raz, ten wątek jest tylko dla WŁAŚCICIELI.

Dla osób niebędących właścicielami, które chciałyby dowiedzieć się więcej i omówić nowe odbiorniki ExpressVu 6131 lub 9241, można to zrobić tutaj.

Edycja przez 57 - Instrukcja obsługi 6131:

http://support.bell.ca/_web/guides/tv/userguide/receiver/6131/6131_12_ch10_eng(en).pdf
 
#2 ·
Właśnie kupiłem 6131, które otrzymam i aktywuję 31 stycznia, więc wkrótce będę mógł się przyczynić.

Mam jednak pytanie: czy ktoś ma informacje na temat tego, jakie zewnętrzne dyski twarde można podłączyć do 6131? Jakiekolwiek wymagania dotyczące rozmiaru, marki, modelu, obrotów?
 
#4 ·
Mam jednak pytanie, czy ktoś ma informacje na temat tego, jakie zewnętrzne dyski twarde (EHD) można podłączyć do 6131? Jakikolwiek rozmiar, marka, model, wymagania dotyczące obrotów?
Jeśli chodzi o EHD, wierzę, że istnieje wątek na temat informacji o EHD, których można użyć.
Był na ten temat wątek, zapoczątkowany przez hugh o nazwie Bell TV External Hard Drive Facts, ale go nie ma. :confused:
 
#3 ·
Odebrałem mojego 6131 w zeszły piątek. Nie chciałem szukać 6141.

Jeśli chodzi o EHD, wierzę, że istnieje wątek z informacjami o EHD, których możesz użyć.

Podsumowując,

1 TB i mniejsze.
Sata/IDE i dowolna prędkość jest w porządku, TYLKO 3,5".
Dowolna marka dysku twardego jest dobra.
Dowolna obudowa, o ile ma zasilacz.

EDIT:

Cóż... 6131 doświadczył problemu z zielonym pikselowaniem, tak jak 6141. Świetnie....
Właśnie się to wydarzyło dziś wieczorem (6 dni posiadania)
 
#5 ·
Problem z dźwiękiem 6131

Wczoraj wymieniłem mój starszy Bell 6000 na zupełnie nowy odbiornik 6131 HD.

Nie używam wyjścia HDMI, dopóki nie zmodernizuję mojej jednostki przetwarzania dźwięku do kompatybilnej jednostki przełączającej HDMI. Obecnie używam wyjścia komponentowego wideo i cyfrowego optycznego dla dźwięku.

Mam "trzask" dźwięku, który występuje i brzmi jak rodzaj wyładowania, gdy przełączam stacje na odbiorniku z regularnego nadawania stereo na stację wysokiej rozdzielczości w latach 800, która dostarcza Dolby Digital. Trzask występuje, gdy przechodzę z non-dolby na HD dolby digital. Czasami trzask jest cichy, a czasami jest znacznie głośniejszy i klika dwa razy.

Zadzwoniłem do Bell i początkowo powiedzieli, że to NORMALNE, kiedy się skarżyłem, a kiedy powiedziałem, że to niezadowalające, ostatecznie po 5 rozmowach zaoferowali mi wymianę. Nie jestem pewien, czy chcę ponownie wykonywać ich testy, ponieważ doświadczyłem podobnego problemu w innym pokoju z moim 9242.

Wszelkie pomysły lub komentarze będą mile widziane.

Al
 
#7 ·
Problem 6131 "Zielona pikselizacja"

Mam mój Bell HD 6131 krócej niż tydzień. Oglądaliśmy wczoraj wieczorem kanał HD i nagle cały ekran wypełnił się "zieloną pikselizacją". Jedynym sposobem na rozwiązanie problemu było zresetowanie zasilania.

Zadzwoniłem do Bell i poinformowano mnie, że jest to zgłoszony problem, nad którym pracują i mają nadzieję na rozwiązanie w ciągu najbliższego tygodnia. Najwyraźniej kilka osób zgłosiło ten problem, a jedynym tymczasowym sposobem na jego rozwiązanie jest zresetowanie zasilania, przytrzymując przycisk zasilania lub odłączając urządzenie.

Mam również umiarkowane do głośnych trzasków, jak zgłoszono we wcześniejszym poście, podczas przełączania między regularnymi audycjami stereo a dolby digital.

Jestem całkowicie rozczarowany tym sprzętem. Mój wcześniejszy 6000 z Bell dał nam lata satysfakcji. Być może wynika to z pomocy technicznej, że ten problem dotyczy tylko jednostek bez PVR, ale szczerze mówiąc, już im nie ufam.

Mam nadzieję, że zostanie to szybko naprawione i że inni nie doświadczą tej przerwy.
 
#8 ·
Problem "Zielonego ekranu" jest dobrze udokumentowany na tym forum, a nowe oprogramowanie powinno zostać udostępnione w ciągu tygodnia.

Jak "naprawiłeś" trzaski w swoim 9242?
 
#9 ·
6131 problemów

Nie udało mi się naprawić trzasków w dźwięku. Podejrzewam, że ma to związek z tym, że nie używam kabla HDMI. Używam oddzielnych kanałów audio i wideo komponentowego....

Jestem zaskoczony "zielonym problemem", że ten nowy odbiornik ma ten poważny problem.

Nie jestem pewien, czy wkrótce pojawi się oprogramowanie. Powiedziano mi to już wcześniej od firmy Bell i zajęło to dużo czasu....

Czy ktoś ma jakieś informacje, kiedy pojawi się to nowe oprogramowanie?

Al B
 
#12 ·
Brak rozpoznawania dysku twardego

Właśnie aktywowałem mój 6131. Pojawił się komunikat informujący, że funkcjonalność PVR jest zainstalowana. Podłączyłem dysk twardy 320 GB, zasilany, 7200 obr./min. Nie rozpoznał go. Brak opcji formatowania. Mówi, żeby przejść do bell.ca/pvrmax, ale nie widzę tam nic, co by pomogło.

Jakieś pomysły?

Dzięki,
Tyler
 
#14 ·
Zrestartowano, włączono dysk twardy po zakończeniu i nadal bez powodzenia. Ten sam komunikat o przejściu do bell.ca/pvrmax.

Interesujące jest to, że kiedy zdecydowałem się wyłączyć zasilanie dysku twardego i odpuścić na noc, pojawił się komunikat, że odłączyłem dysk i będzie trzeba zrestartować PVR. Więc chyba rozpoznaje, że jest podłączony, ale nie pozwala mi nic z tym zrobić.
 
#480 ·
Przejdź do strony internetowej BTV i ponownie zsynchronizuj swoje odbiorniki. Kiedy to zrobisz, wszystko powinno być dobrze. Nie wiem dlaczego, ale czasami trzeba to zrobić, żeby działały.
Co oznacza ponowna synchronizacja odbiorników???
 
#16 ·
6131 znowu umarł dzisiaj wieczorem

2 dni później oglądaliśmy kanał HD na Bell 6131 i ekran tym razem zgasł i zamroził wszystkie elementy sterujące... brak zielonej pikselizacji, ale te same wyniki, że odbiornik nie działał.

Wyłączyłem zasilanie i zresetowałem odbiornik, a obraz i dźwięk wróciły.

Zadzwoniłem do Bell i zamierzają eskalować problem do działu sieci, który podobno naprawi to w ciągu dwóch dni.

Poczekam i zobaczę, ale jeśli to się powtórzy, zadzwonię do nich. Nigdy nie posiadałem fabrycznie nowego sprzętu, który zawiódłby mnie tak bardzo jak ten. Moim zdaniem te urządzenia powinny zostać wycofane ze sklepów, dopóki nie rozwiążą problemu.

Al B
 
#17 ·
Właśnie aktywowałem mój 6131.

Zastąpiłem mój martwy 6100.

Tylko do wiadomości. Kiedy po raz pierwszy podłączyłem 6131, siła sygnału wynosiła tylko około 52% na 91. Wystarczyło to, aby odbiornik mógł pobierać i zapisywać w pamięci. (Odbiornik 2700 odczytuje 93% na tym samym kablu)

Zadzwoniłem, aby aktywować odbiornik. "Dlaczego, tak, siła mojego sygnału jest doskonała". Po pobraniu, zapisaniu w pamięci i aktywacji sygnał wynosi 90%. Dziwne....

Nie mam jeszcze HD ani dysku twardego, więc nie mogę tego skomentować. Szukam dobrej oferty na dysk twardy.

Jeff
 
#18 ·
Zastosowano poprawkę 6131....

Cześć,

Po rozmowie z pomocą techniczną Bell tego ranka dowiedziałem się, że wczoraj zastosowano poprawkę do odbiornika 6131. Oprogramowanie nadal będzie wyświetlać v165, więc się nie zmieniło, ale z dnia na dzień lub po wyłączeniu odbiornika po 30 minutach powinno zostać zastosowane.

Jeśli chcesz wymusić zastosowanie poprawki lub aktualizację oprogramowania, przejdź do menu/6/1/1 Skieruj antenę i przenieś transponder na 13. Jeśli wyłączysz zasilanie odbiornika, wymusi to aktualizację, jeśli pozostawisz go wyłączonego na 30 minut.

Nie wiedziałem, że aktualizacja została zastosowana do tego ranka, ale zeszłej nocy, kiedy oglądaliśmy kanały HD przez nieco ponad 3 godziny, „zielone” pikselowanie nie wystąpiło.

Mam nadzieję, że poprawka zadziała i nie zostaną zgłoszone żadne dalsze zielone problemy.

Dzięki
Al B
 
#19 · (Edited)
Uruchomiłem ponownie mój odbiornik wiele razy, zsynchronizowałem go ponownie ze strony internetowej i nadal nie rozpoznaje mojego dysku twardego. Chyba będę musiał zadzwonić do Bell.

Na obudowie dysku twardego jest napisane USB 2.0, więc chyba że to nieprawda, to jedyny powód, jaki widzę w odniesieniu do dysku twardego. Czy wszystkie kable USB są 2.0? Używam tego z pudełka.

Tyler

Edycja: Właśnie dostałem zielone piksele po 15 minutach oglądania. Ten odbiornik na pewno mnie nie uszczęśliwia.
 
#20 ·
Poprawka 6131?

TJl,

Czy próbowałeś ustawić swój transponder na 13 przed wyłączeniem odbiornika? Poczekaj 30 minut. Powinno to zmusić urządzenie do zainstalowania ponownej "poprawki", która, jak mi powiedziano, rozwiąże problem "zielonej pikselizacji".

Oglądałem wczoraj wieczorem swój telewizor przez dwie godziny i nie widziałem zielonego ekranu pikselizacji. Zbyt wcześnie, żeby powiedzieć, czy w końcu się rozwiązało, moim zdaniem...

Dam temu czas do końca tygodnia.
 
#21 ·
Czy próbowałeś ustawić swój transponder na 13 przed wyłączeniem odbiornika? Poczekaj 30 minut. Powinno to zmusić urządzenie do zainstalowania ponownej "łatki", która, jak mi powiedziano, rozwiąże problem "zielonej pikselizacji".
Zmiana numeru transpondera na ekranie siły sygnału jest tylko narzędziem diagnostycznym. Nie "zmieniasz" żadnych ustawień i używasz jednego TP nad innym, służy to jedynie do sprawdzenia tego TP tylko na tym ekranie.

Gdy tylko wyjdziesz lub wyłączysz urządzenie, odbiornik przechodzi do transpondera, którego potrzebuje do wykonania tego, co musi zrobić. Na przykład, jeśli przejdziesz do kanału 200, przechodzi on do Sat 91 TP 13. To samo dotyczy aktualizacji EPG lub oprogramowania układowego.

Ponadto oprogramowanie układowe nigdy nie jest łatane, ale wysyłane są pełne wydania. Zasadniczo masz albo aktualną wersję, albo jej nie masz. Nie możesz "wymusić" aktualizacji oprogramowania układowego, ale możesz "pozwolić", aby nastąpiła w odpowiednich okolicznościach.
Tutaj znajduje się kilka dobrych powiązanych informacji Info: Jak odbiorniki Bell TV otrzymują nowe oprogramowanie
 
#22 ·
Zastosowano poprawkę 6131....

Dosborne,
Dzięki za komentarz. Powtarzam tylko to, co polecił mi technik serwisowy. Ale najwyraźniej nawet w wątku, na który mnie skierowałeś, ktoś inny otrzymał te informacje. Technik wspomniał również podczas naszej rozmowy, że otrzymał e-mail z informacją, że poprawka ma zostać zastosowana w nocy w godzinach konserwacji. Trudno mi uwierzyć, że to wymyślił, ale szczerze mówiąc, w Bell wszystko jest możliwe. Są tak niespójni w swoich oświadczeniach podczas rozmowy telefonicznej.
Mój odbiornik jak dotąd nie działał, ale jak powiedziałem, nie jestem jeszcze przekonany, że problem został rozwiązany. Poczekam do końca tygodnia, zanim dojdę do tego wniosku.

Al B
 
#24 ·
Czy odbiorniki 6131/41 używają pojedynczego wejścia kablowego dla HD?
Tak, zarówno 6131, jak i 6141 mają pojedyncze wejście kablowe.

Jeśli chcesz mieć programy SD i HD w tym samym czasie, będziesz potrzebować dwóch kabli z anteny (po jednym z każdego LNB (91 i 82)) do przełącznika SW21, a następnie pojedynczego kabla stamtąd do odbiornika.

Jeśli zamierzasz mieć wielu odbiorników w swoim domu, twoja konfiguracja będzie się różnić w zależności od sytuacji z odbiornikiem.
 
#25 ·
Dla wyjaśnienia, potrzebujesz 1 linii na tuner. W tym przypadku 6131/6141 to jednostki z pojedynczym tunerem. To, czy użyjesz SW21, SW44 czy innego odpowiedniego przełącznika, zależy od Ciebie, ale zasadniczo potrzebujesz urządzenia do połączenia wyjść z 2 konwerterów LNB. Różne typy przełączników są omówione w przypiętych wątkach.
 
#202 ·
Dla wyjaśnienia, potrzebujesz 1 linii na tuner. W tym przypadku 6131/6141 to jednostki z pojedynczym tunerem. To, czy użyjesz SW21, SW44 czy innego odpowiedniego przełącznika, zależy od Ciebie, ale zasadniczo potrzebujesz urządzenia do połączenia wyjść z 2 konwerterów LNB. Różne typy przełączników są omówione w wątkach przyklejonych.
Po prostu podłącz 6131 z dyskiem twardym 1T i oba działają dobrze, Z WYJĄTKIEM tego, że nie mogę uzyskać żadnych kanałów HD. Mam antenę HD z 9242, 5900, 4100 i 3100 również podłączoną. 4 linie z anteny idą do SW44, a następnie linia Sat 82 idzie do Video Path Power Inverter. Czego potrzebuję, aby uzyskać zarówno HD, jak i SD do 6131?