Canadian TV, Computing and Home Theatre Forums banner

Multiswitch discussies

226K views 392 replies 108 participants last post by  NovaMan  
#1 ·
Toen we gisteren onze 630 bestelden, omvatte onze deal de installatie van een multiswitch. Ik weet niet zeker of het de 4 X 8 of de 5 X 8 is. Hoe dan ook, ik moet toegeven dat ik niet helemaal zeker weet wat het doel ervan is. We zullen vier lijnen hebben wanneer de installatie voltooid is. Naar mijn begrip van wat ik hier heb gelezen, heb je alle vier de lijnen nodig om de multiswitch te gebruiken. We zullen dan een 630, een 530 en een 505 hebben. Daarom hebben we de multiswitch ontvangen. Laten we dus zeggen dat we alle drie de ontvangers aansluiten. Wat is het voordeel hiervan? We hebben nog steeds alleen de programmering beschikbaar op vier afzonderlijke feeds tegelijkertijd, toch? Het is niet zo dat we ineens acht afzonderlijke feeds tot onze beschikking hebben, alleen maar omdat we de multiswitch hebben, toch? Dus in theorie kunnen we twee dingen op de 630 opnemen, één ding op de 530 en de andere feed van de 530 bekijken. Dat zijn er vier. Wat kan de 505 hier los van doen als hij op de multiswitch is aangesloten? Begrijpt u wat ik vraag? Ik weet dat dit misschien een flauwe vraag lijkt, maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet en de threads die ik heb gelezen, verduidelijken het niet voor mij. Trouwens, ik ben ook graag bereid om een verklarende thread te lezen. Als iemand er een kent, zou het geweldig zijn als je die in de thread zou plakken.

De Hans

#2 ·
De 630 en de 530 hebben elk 2 kabels nodig die van de LNB komen, waardoor de 4 uitgangen op de LNB worden gebruikt. Je hebt ook een 505 die nog een aansluiting nodig heeft, dus je hebt nog een uitgang nodig die niet langer beschikbaar is met de 2 PVR's die er al 4 gebruiken. De multiswitch zet die 4 uitgangen om in 8 uitgangen, zodat je die 505 en misschien in de toekomst nog een PVR kunt toevoegen.

#3 ·
Stel dat ik de 530 en de 630 in dezelfde kamer heb. En dat ik iets bekijk op de 530 en iets opneem op de 530, plus dat ik twee dingen opneem van de 630. Dat neemt vier feeds in beslag. Kan ik iets anders bekijken dan die vier feeds als ik de 505 ook via de multiswitch heb aangesloten? Dat kan niet, toch? Ik zou bijvoorbeeld hetzelfde kunnen bekijken als wat ik opneem op de 530. Of ik zou de feeds kunnen bekijken die worden opgenomen op de 630 of op de 530. Maar ik kan niet iets *totaal* anders bekijken, toch? Ik denk dat ik het doel ervan niet begrijp...

#4 ·
Sat Tuning 101:

Er zijn twee satellieten daarboven op twee verschillende orbitale locaties. Ze delen dezelfde frequenties en hebben beide horizontale en verticale polarisatie (nogmaals, h en v delen dezelfde frequenties, maar zijn een beetje uit fase met elkaar, de LNB kan er maar één tegelijk afstemmen.)

We hebben een manier nodig om tussen de twee satellieten af te stemmen en vervolgens horizontale of verticale polarisatie te selecteren.

H/V-schakeling wordt bewerkstelligd door de ontvanger die 13V of 18V via de coaxkabel stuurt. De LNB detecteert dit en stemt de juiste polarisatie af.

We hebben een andere methode nodig om te selecteren op welke satelliet je wilt afstemmen. Star Choice gebruikt "22kHz-schakeling", wat betekent dat de LNB zoekt naar een constante 22kHz "toon" op de coaxkabel (verzonden door de ontvanger) of de afwezigheid van zo'n toon en vervolgens de juiste satelliet afstemt.

Nu heeft de LNB vier onafhankelijke uitgangen. Je hebt een 530 (vereist 2 lijnen) en een 630 (vereist 2 lijnen) en een 505 (vereist 1 lijn). Je kunt de LNB niet rechtstreeks op meer dan 1 ontvanger tuner aansluiten, omdat ze zullen vechten om de controle over de 22kHz toon en de 13/18V LNB besturingsspanning, waardoor een (of beide) van de aangesloten ontvangers niet in staat zijn om de gewenste kanalen af te stemmen (behalve wanneer beide ontvangers proberen een kanaal op dezelfde sat, dezelfde polarisatie af te stemmen - wat er in eerste instantie op kan lijken dat het wel werkt).

Een Multiswitch:

Heeft 4 ingangen van de LNB. Hij (de multiswitch) genereert intern zowel 13V als 18V, samen met een 22kHz toon. Hij stuurt alle 4 combinaties van 13V/18V en 22kHz/geen 22KHz over elk van de lijnen. Nu is elk van de 4 uitgangen van de LNB gewijd aan een specifieke satelliet en polarisatie.

De multiswitch heeft dan verschillende "uitgangen"; in principe analyseert hij de spanning en de aanwezigheid van 22kHz toon van de ontvanger en verbindt deze vervolgens met de juiste (specifieke) poort van de LNB. Dit maakt de aansluiting van meer dan 4 onafhankelijke tuners mogelijk.

Als je de multiswitch goed bekijkt, zie je de 13V / 18V markeringen samen met de 22kHz markeringen.

Ik hoop dat dit de dingen uitlegt.

#5 ·
De 530 vereist twee lijnen in... één voor de live tv-feed en een aparte voor de opname-feed. De hoop was om op beide tuners van de 530 te kunnen opnemen, maar dat is mislukt. De 630 kan je opnemen op de twee tuners tegelijkertijd, maar je kan geen live tv kijken. Je moet een andere vooraf opgenomen show bekijken of iets bekijken op de 530. Je kan maar één lijn naar de 530 hebben, maar je kan niets opnemen. Je kan alleen live tv kijken.

#6 ·
Vervolg: er waren een paar nieuwe berichten terwijl ik mijn eerste antwoord typte.

Als antwoord op de laatste vraag: (simpelweg) ja, uw 505 kan iets heel anders afstemmen via de multiswitch. De technische reden staat in mijn eerste bericht.

*edit* Ik moet ook toevoegen dat elke sat vele frequenties draagt op elke polarisatie (15 of meer), en elke frequentie kan vele kanalen dragen. De ontvanger doet het werk van het sorteren van deze frequenties en het vinden van het kanaal; de LNB is alleen verantwoordelijk voor het leveren van de juiste satellietfeed en de juiste polarisatie (totaal 4 keuzes op star choice).

#7 ·
Vervolg: er waren een paar nieuwe berichten terwijl ik mijn eerste antwoord typte.

Als antwoord op de laatste vraag, (simpelweg) ja, uw 505 kan iets heel anders afstemmen via de multiswitch. De technische reden staat in mijn eerste bericht.

*edit* Ik moet ook toevoegen dat elke sat vele frequenties op elke polarisatie draagt (15 of meer), en elke frequentie kan vele kanalen dragen. De ontvanger doet het werk van het sorteren van deze frequenties en het vinden van het kanaal; de LNB is alleen verantwoordelijk voor het leveren van de juiste satellietfeed en de juiste polarisatie (totaal 4 keuzes op star choice).
Wow! Ik denk dat je kunt merken dat deze polarisatie-praatjes een beetje boven mijn pet gaan - en eerlijk gezegd waardeer ik het dat sommigen van jullie het proberen te verduidelijken voor mij. Als de bottom line is dat we met de multiswitch aangesloten op de 530, 630 en 505 eigenlijk vijf *onafhankelijke* feeds hebben (als ik je goed begrijp), dan is dat geweldig!

#8 ·
Ja, u begrijpt het correct.

Om verder te vereenvoudigen:

De LNB heeft vier uitgangen en vier mogelijke afstemmingsselecties. Slechts 4. Ongeacht hoeveel honderden kanalen u heeft, elke uitgang van de LNB heeft slechts 4 mogelijke staten.

De multiswitch bevriest elk van de vier uitgangen in een van de vier mogelijke afstemmingsselecties en verbindt vervolgens elke tuner (tot 8 of meer) met de feed die hij zoekt.

Daarom kan het voorkomen dat meer dan één tuner de feed van een enkele LNB-poort 'deelt', maar de multiswitch beslecht eventuele conflicten over de controle van de LNB.

#11 ·
En een 5/8-schakelaar is 4 lijnen van de satelliet (zoals uitgelegd door TICO) en de vijfde is een optionele OTA-ingang (van een digitale antenne). Elke uitgangslijn kan satellietfeed EN off-air antenne-uitzending hebben met behulp van een diplexer die ongeveer 3 of 4 dollar kost. Je hoeft maar één lijn te diplexen, zelfs als ze allemaal OTA dragen.

#12 ·
Oké, ik ben echt in de war. Ik heb een elliptische schotel met 3 lijnen die eruit komen. Ik heb één lijn die momenteel is aangesloten op mijn HD-ontvanger, één lijn die is aangesloten op een gewone ontvanger en één lijn die reserve is. Ik heb de 630 PVR besteld om mijn HD PVR te vervangen. Dus die lijn en de reserve worden aangesloten op de 630. Ik heb geen switch nodig, toch? Al het leidingwerk heb ik apart aangesloten op de gewone ontvanger.

#13 ·
Oké, ik ben echt in de war. Ik heb een elliptische schotel met 3 lijnen die eruit komen. Ik heb momenteel één lijn aangesloten op mijn HD-ontvanger, één lijn aangesloten op een gewone ontvanger en één lijn die reserve is. Ik heb de 630 PVR besteld om mijn HD PVR te vervangen. Dus die lijn en de reserve worden aangesloten op de 630. Ik heb geen switch nodig, toch? Al het leidingwerk, ik heb ze apart aangesloten op de gewone ontvanger.
Je hebt al een 530 PVR, dus die moet wel 2 lijnen van de LNB hebben. Als je ook een 505 HD-ontvanger (geen PVR) hebt, heeft die een lijn en dat geldt ook voor de "gewone" (geen HD-ontvanger neem ik aan?) ontvanger. Daarom heb je 4 lijnen in gebruik. Als je de 530 wegdoet en vervangt door de 630, heb je geen installateur of meer lijnen nodig. Als je de ontvangers die je momenteel hebt behoudt EN de 630 toevoegt, heb je twee extra lijnen en een 4x8 switch nodig.EDIT: Misschien heb je momenteel geen 530 PVR. Je bedoelt misschien dat je een 630 PVR hebt besteld om je HD (505) ontvanger te vervangen, maar je zei dat het was om je HD PVR (IE: 530 PVR) te vervangen. Zo ja, waarom zou je dan niet de gewone ontvanger dumpen en de 505 HD-ontvanger in gebruik houden? Hij werkt ook voor een niet-HD-tv.

#14 ·
Heren,

Zebrok adviseerde: "een 5/8 switch is 4 lijnen van satelliet (zoals uitgelegd door TICO) en de vijfde is een optionele OTA-ingang (van een digitale antenne). Elke uitgangslijn kan satellietvoeding EN off-air antenne-uitzending hebben met behulp van een diplexer die ongeveer 3 of 4 dollar kost. Je hoeft maar één lijn te diplexen, zelfs als ze allemaal OTA dragen."

Mijn vraag: Kan de OTA-ingang van een kabelleverancier komen, zoals ik elders heb gelezen? De kabelleverancier gebruikt allemaal digitale kabelboxen zonder analoge kanalen of FM-signalen. Zo ja, dan zou dit zeker een installatie opruimen met beide bronnen op één kabel totdat deze wordt gediplexed bij de ontvanger / kabelbox.

#21 ·
Heren,

Mijn vraag: Kan de OTA-ingang afkomstig zijn van een kabelleverancier, zoals ik elders heb gelezen? De kabelleverancier gebruikt allemaal digitale kabelboxen zonder analoge kanalen of FM-signalen. Zo ja, dan zou dit zeker een installatie opruimen met beide bronnen op één kabel tot aan de diplexing bij de ontvanger / kabelbox.
Kortom ja, zolang ze niet (of u niet) boven de 800 Mhz of zo gebruiken, vooral met boxen zoals de DCx34xx-boxen die MoCA gebruiken voor netwerken.

Een diplexer zou moeten werken met bidirectionele RF-communicatie en kan aan de "antenne"-kant tot 5 Mhz gaan.

Eén extra ding dat niet via een diplexer zal werken, zijn stroominjectoren voor mastmontage voorversterkers, aangezien de injectoren ook gelijkstroom uitfilteren; die wordt gebruikt in de coax voor de behoeften van het satellietsysteem.

#18 ·
Jimsathome said:
Mijn vraag: Kan de OTA-ingang afkomstig zijn van een kabelleverancier, zoals ik elders heb gelezen? De kabelleverancier gebruikt allemaal digitale kabelboxen zonder analoge kanalen of FM-signalen. Zo ja, dan zou dit zeker een installatie opruimen met beide bronnen op één kabel totdat deze wordt gedupliceerd bij de ontvanger / kabelbox.
JA, dat kan, Jim. Ik doe het en het werkt prima. De reden is alles over frequenties. Kabel- en OTA-uitzendingen vallen altijd binnen het bereik van 50-860 MHz, terwijl de LNB-uitgang begint bij 950 MHz en kan oplopen tot 2,15 GHz. De diplexer fungeert echt als een frequentiefilter/combiner. In de 5x8 multiswitch worden de lagere 50-860 signalen gecombineerd op de coax met de veel hogere satellietsignalen. Dan gebruik je een kleine enkele diplexer op een willekeurig aantal lijnen die het kabel-/OTA-tv-signaal moeten filteren/aftappen. In mijn geval had ik 2 coaxkabels die naar de bovenkant van de slaapkamerkast liepen, waar ik een SD- en een FTA-box heb. Ik heb de lokale kabeltoevoer op de SD-feed aangesloten en de tv-lijn van de diplexer naar de tv en de SAT-lijn naar de 505 geleid. De diplexer maakt het niet uit of het signaal NTSC, ATSC, QAM, helder of gecodeerd is. Het enige dat hij weet, zijn eenvoudige RF-frequenties. Het is een geweldige manier om kabel-/antennesignaal + satelliet via een enkele coax te verzenden. Deze techniek was een tijdje geleden gebruikelijk toen tv-antennes aparte VHF- en UHF-antennes hadden en op een vergelijkbare manier op een enkele voedingslijn werden gecombineerd.

#19 ·
Eland,

Ik dacht dat het alle verschillende streams op verschillende frequenties multiplexte en ze er dan met de diplexer "afhaalde".

Bedankt voor de bevestiging.

(57, Het spijt me als ik je in verwarring heb gebracht. De kabelingang wordt afgestemd door zijn eigen kabelbox - een daarvan is een HD Motorola DCT6200 - en niet door de tv.)

#20 ·
Jimsathome,

Ik kan hier verkeerd zitten - Moose of 57 kunnen me corrigeren als ik het mis heb, maar ik denk dat de diplexer NIET zal werken met bidirectionele communicatie, zoals een digitale kabelbox (of kabelmodem). Het retour signaal vindt zijn weg niet naar de 5e ingang van de multiplexer.

Millstone,

Een beetje meer details over uw situatie alstublieft. Als ik uw bericht lees, klinkt het alsof u slechts 2 lijnen van de schotel binnenkrijgt en beide niet aangesloten zijn - dat klinkt alsof u geen satelliet-tv heeft. Ik gok hier maar, maar misschien verwijst u naar een schotel met slechts twee uitgangen die naar meerdere ontvangers gaan. Dit is ook mogelijk, maar daar zijn we hier niet op ingegaan. Als dit het geval is en u echt wilt weten hoe het werkt, moeten we "Stacking LNBF's 101" schrijven.

#23 ·
Jimsathome,

Mogelijk zit ik hier verkeerd - Moose of 57 kunnen me corrigeren als ik het mis heb, maar ik denk dat de diplexer NIET zal werken met bidirectionele communicatie, zoals een digitale kabelbox (of kabelmodem). Het retour signaal vindt zijn weg niet naar de 5e ingang van de multiplexer.

Millstone,

Een beetje meer details over uw situatie alstublieft. Als ik uw bericht lees, klinkt het alsof u slechts 2 lijnen heeft die binnenkomen van de schotel en die beide niet zijn aangesloten - dat klinkt alsof u geen satelliet-tv heeft. Ik gok hier maar, maar misschien verwijst u naar een schotel met slechts twee uitgangen die naar meerdere ontvangers gaan. Dit is ook mogelijk, maar daar zijn we hier niet op ingegaan. Als dit het geval is en u echt wilt weten hoe het werkt, moeten we "Stacking LNBF's 101" schrijven.
Ik heb 2 lijnen die het huis binnenkomen en die zijn aangesloten op een 630. Ik vraag me af waarom u op pagina 1 naar 4 lijnen verwijst.

#22 ·
Bedankt Classicsat. Dat was me niet helemaal duidelijk. Nog een ding dat zeker niet zal werken, zijn IR-afstandsbedieningsverlengers die de coax gebruiken om gepulseerde gelijkstroom te verzenden (zoals SmartHome-distributiesysteem voor het hele huis met IR - zoals ik heb). Zoals u aangaf, wordt de gelijkstroom door de diplexer eruit gefilterd.

#24 ·
Molenaar,

Om een ​​Multiswitch te laten werken, moet u alle 4 de uitgangen van de Quad LNB van een 60e of 75e schotel samenstellen om het te laten werken.

Hier is een afbeelding van een Direct TV-versie, maar de opstelling is hetzelfde.

Image

U sluit tot 8 ontvangers aan de onderkant van deze Eagle Aspen Multi-Switch aan.

Ik begrijp dat er een configuratie is die het mogelijk maakt om ook 2 ronde schotels (elk gericht op een andere Bird) aan te sluiten.;)

#78 ·
Dit is een beetje vergezocht, maar je kunt 6 ontvangers op je account hebben: dus als alle 6 PVR's zouden zijn, zou je dan 2 schotels met 2 multiswitches kunnen opzetten en het laten werken (met behulp van 12 van de 16 lijnen)?
Sorry dat ik hier een beetje afdwaal van het onderwerp, maar kun je dat doen? Is de limiet op het aantal ontvangers of het aantal tuners?Ik heb 6 single-tuner ontvangers - één in elke kinderkamer, één in de woonkamer en één in de kelder. Kan ik een PVR inruilen voor die in de kelder, ook al zijn dat er in totaal 7 tuners?

#27 ·
Ja, je kunt multiswitches cascaderen (gebruik 4 uitgangen van de ene als de 4 ingangen van de andere, en eindig met 12 bruikbare uitgangen).

Ik ben er vrij zeker van dat een splitter (of vier ervan) met 1 poort DC-doorvoer in dit geval gebruikt kan worden om de 4 lijnen van de LNBF te splitsen en aan te sluiten op twee multiswitches zonder 4 van de uitgangen te verliezen, waardoor er 16 bruikbare uitgangen overblijven.

Ook voor hotels, appartementen en dergelijke zijn er multiswitch-netwerken met 50, 100 of meer uitgangen.

#30 ·
530 en één coax

Hallo allemaal,

Ik heb meerdere berichten hierover doorzocht en gelezen, inclusief de huidige multiswitch-berichten, en ik begrijp dat je 2 lijnen nodig hebt om iets op te nemen en iets anders te bekijken. Als je maar één lijn hebt, kun je dan de zender opnemen waarop de 530 momenteel is afgestemd?

Ik vervang de mijne door een 630, maar ik heb geen multiswitch omdat mijn lijnen op verschillende locaties het huis binnenkomen (PITA). Als alternatief begrijp ik dat ik de multiswitch buiten zou kunnen plaatsen, correct?

Bedankt!

#31 ·
oil99, nee, de 530 neemt alleen op de tweede tuner op, dus opnemen is geen optie als je maar één tuner hebt aangesloten.

Je kunt de multiswitch buiten plaatsen, maar eigenlijk zou je nog steeds twee lijnen van de uitgang van de multiswitch naar de 630 moeten hebben. De 630 zou moeten kunnen opnemen met slechts één tuner aangesloten, maar ik kan dit niet bevestigen.

#32 ·
Bedankt QCK!

Ja, dat is jammer. Maar ik heb wel 2 lijnen die het huis binnenkomen waar de 630 staat, dus dat is allemaal goed. Het probleem is dat de andere 2 lijnen aan de andere kant van het huis binnenkomen (ouder huis met een afgewerkte kelder, dus het is gewoon zoals het was). Dus ik zou lijnen aan de buitenkant van het huis moeten leggen om een ​​multiswitch toe te voegen.

Proost!